Fabrikanten en leveranciers merken steeds vaker dat hun klanten duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan of in hun missie en visie hebben vastgelegd. Duurzaamheid biedt daarnaast ook economische voordelen. Een onderzoek van Harvard onder 180 beursgenoteerde bedrijven toont aan dat zij een beter rendement halen. Steeds meer bedrijven zien dat. Die halen dubbele winst uit duurzaam ondernemen: winst voor het milieu en winst voor de portemonnee. Ecologisch voordeel en economisch voordeel.
Centraal in alle definities staan de drie P’s: People, Planet en Profit. Een duurzame organisatie heeft oog voor alle drie de elementen. Het gaat dan ten eerste om de sociale kant van duurzaamheid, zoals het bonusbeleid en de correcte behandeling van onder andere werknemers en leveranciers (People). Het gaat ook om het milieu: hoe ga je om met energie, water, afval en mobiliteit (Planet)? Tot slot moet een bedrijf ook een duurzaam verdienmodel hebben (Profit).
De navolgende fabrikanten en leveranciers zijn relaties van de Stichting Kenniscentrum Duurzaam Onderhoud: